onsdag 29 juli 2009

Letar pardörr samt rejäl diskbänk

Nu i byggtider brukar jag skumma Blocket några gånger per dag, för att förhoppningsvis hitta en pardörr eller en rejäl restaurangdiskbänk. I måndags hittade jag en pardörr och blev överlycklig, tills jag ringde och förstod att den redan var såld. I går tisdag läste jag radannoserna i Barometern först på sena eftermiddagen och upptäcker en annons med begagnade bagerimaskiner samt en rostfri arbetsbänk. Kastar mig över telefon och väntar mig inte att arbetsbänken ska finnas kvar, men jovisst den är kvar. Avtalar genast att jag ska åka till Kalmar för att titta på den. Med tanke på det facila priset av 400 kr har jag inte så stora förväntningar. Trots lite skavanker av estetisk karaktär är arbetsbänken bättre än väntat. Den är 2 meter lång och har en underhylla samt även löstagbara låsbara hjul. Med hem i bagaget följer även en gammal sliten och smutsig degvåg av klassiskt snitt som givetvis behöver kalibreras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar