torsdag 30 juli 2009

Och det kom en potatisskalare....

En mycket mulen och regnig eftermiddag i Söderåkra och jag har äntligen fått ihop alla kompletteringar för ansökan om företagsstöd till Länsstyrelsen och Jordbruksverket Precis då får vi påhälsning på TME Elektronik av paret L och K som har en trevlig överraskning i bagaget! Där i skåpet på deras transportbil står en stycke äldre elektrisk potatisskalare för restaurangbruk samt en grönsaksberedningsmaskin för bänkplacering. Potatisskalaren ger mig omedelbart en flashback till mitten av 80-talet då jag jobbade på Restaurangen på Stora Karlsö
På restaurangens bakgård (inte godkänt alls antagligen) hade vi just en såndär ljusblå potatisskalare och känner att jag sitter och fånler åt gamla Karlsöminnen. Det är en speciell magisk ö, Stora Karlsö, väl värd ett besök.

Men det var inte det jag ville berätta! Båda maskinerna ska testas och om de fungerar som de ska är jag och K redan överens om priset. Och plötsligt tittar nästan solen fram igen i Söderåkra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar