söndag 27 september 2009

Otrogen med Beckers


Jag har varit otrogen! Jag anade att det kunde bli problem, men att en modern färg av det sk kvalitetsmärket Beckers skulle ha så dålig täckförmåga kunde jag aldrig föreställa mig. Givetvis har vi följt rekommendationerna och använt rätt sk "lackfärgsgrund" och rekommenderade penslar av god kvalitet, torktid osv. Likväl blir resultatet uselt. En extremt dåligt täckförmåga på den vita färgen. Hur många gånger ska man behöva stryka med lackfärgsgrund för att Beckers Elegant Aqua lackfärg vit ska uppleves som vit och inte flammig? Buhh för Beckers!! Jag förstår att man snålar på färgpigment, det märks tydligast när man tvättar ur penseln som är så snabbtvättad och släpppers så lite pigment att det räcker med två ordentliga sköljningar. Jag ångrar bittert att jag varit otrogen Ottossons Färg. Traditonell linoljefärg från Ottosons Färgmarkeri har aldrig gjort mig besviken. Äkta linoljefärg tar längre tid på sig att torka, men är dryg och har en extremt bra täckförmåga. Här snålas inte på pigment och du har både grundfärg och täckfärg i en och samma burk, fast du får blanda till grundfärgen själv. Förlåt Ottosson att jag var dig otrogen. Gräset var inte grönare på andra sidan, snarare tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar